Zasicene i nezasicene masti i utjecaj na organizam


O mastima je mnogo toga lošeg pisano i kod mnogo ljudi samo spominjanje te reči može izazvati loše raspoloženje. Masti možete pokušati izgubiti, sakriti i izbegavati, ali su vašem tijelu ipak potrebne. Znate li da masti pomažu kod izgradnje i ocuvanja nervnih stanica , da nas griju, uravnotežuju naše hormone, održavaju kožu i arterije elastičnim, podmazuju zglobove i sastavni su dio svake stanice?

Ključno pitanje je znati koje vrste masti su vašem tijelu potrebne, koliko ih treba i koje vrste masti su štetne za vas. Naoružani pravim informacijama možete se fokusirati na uzimanje više dobrih i manje loših masti u hrani koju svakodnevno unosite.

Zasićene masti - Neprijatelj

Zasićene masti (one koje nalazimo u krutom stanju na sobnoj temperaturi) nisu bitne za zdravlje. Njihovo je poreklo životinjsko (meso, jaja, sir). Zasićene masti su teže probavljive i sadrže visok nivo holesterola.

Nezasićene masti - Pozitivci

Nezasićene (tekuće) masti dele se u dve grupe:
  • mononezasićene - kao što je maslinovo ulje
  • polinezasićene - kao što je suncokretovo ulje

Polinezasićene masti dijele se na Omega 3 masne kiseline i Omega 6 masne kiseline. Monozasićena mast (Omega 9) nije esencijalna, ali u umerenim količinama nije štetna – visokokvalitetno maslinovo ulje je zdravija alternativa od uobičajenih biljnih ulja.

Dobar izvor masnih kiselina Omega 6: ulje šafranike, suncokretovo ulje, ulje jaglaca, orahovo ulje, bučino ulje, susamovo ulje.

Dobar izvor masnih kiselina Omega 3: skuša, haringa, losos, sardela, sardine, tuna, ulje od lanenih semenki.

1 komentar:

Anonimno kaže...

Molim te da se ubuduće malo obrazuješ, prije negoli li izneseš netočne informacije.

Zasičene masnoče = zdrave
suncokretovo ulje = nezdravo

iz toga također slijedi:

putar = zdravo
margarin = nezdravo